close
Only When I Sleep (original from The Corrs)

紅字裡ka-hee在BLUE NOTE唱的歌
(聽著這首歌現在會一直想到ka-hee最後戴著ki-hoon婚戒的手指)


李恩珠是親自錄唱...
看了紅字覺得這麼好的演員過世了好可惜

原曲竟然是1997年發行的
11年前...算是老歌了吧?




You're only just a dreamboat
Sailing in my head
You swim my secret oceans
Of coral blue and red
Your smell is incense burning
Your touch is silken yet
It reaches through my skin
And moving from within
It clutches at my breast 
  
But it's only when I sleep
See you in my dreams
You got me spinning round and round
Turning upside-down
But I only hear you breathe 
  
Somewhere in my sleep
Got me spinning round and round
Turning upside-down
But its only when I sleep 
 
And when I wake from slumber
Your shadow's disappear
Your breath is just a sea mist
Surrounding my body
I'm workin' through the daytime
But when it's time to rest
I'm lying in my bed
Listening to my breath
Falling from the edge 
 
But it's only when I sleep
See you in my dreams, (dreams)
You got me spinning round and round
Turning upside-down
But I only hear you breathe
Somewhere in my sleep, (in my sleep)
Got me spinning round and round
Turning upside-down
But its only when I sleep
It's only when I sleep


你只不過是艘夢船
航行在我腦海
你在我紅藍珊瑚的海洋中遨遊
你的氣息像燃燒的線香
你的觸摸像絲緞般
從我的肌膚
深入到我身體裡
擄獲我的心

可唯有當我陷入睡眠時
才能在夢中見到你
你顛覆了我的世界,它轉啊轉的
而我卻只聽得見你的呼息

在夢境的某處
轉啊轉的,顛覆著我的世界
唯有在我睡著的時候

當我醒來
你的幻影即刻消失
你的氣息如海上的霧
圍繞著我的身體

白天我如常工作
當休息時
我躺在床上
聽著自己的呼吸
陷入恍惚邊際

唯有當我陷入睡眠時
才能在夢中見到你
你顛覆了我的世界,它轉啊轉的
而我卻只聽得見你的呼息

在夢境的某處
轉啊轉的,顛覆著我的世界
唯有在我睡著的時候

arrow
arrow
    全站熱搜

    ihforevolution 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()